Известие

Collapse
No announcement yet.

Загуба на фреон

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Загуба на фреон

    Здравейте колеги,

    Имам слаб теч на фреон (300 гр. за 6 месеца), който ми казаха, че е от т.нар. радиатор изпарител/evaporator. Понеже неговата подмяна с нов е икономически необоснована, ми предложиха добавката EXTREME UNIVERSAL A/C LEAK STOP, която евентуално да отстрани проблема.

    Някой използвал ли я е и какъв е бил резултата?
    Alfa 156, 1.9 JTD, 1999

  • #2
    Здравей колега,
    Незнам в какъв сервиз си ходил, но малко теория първо
    Евапоратора или т.нар. радиатор изпарител е вътрешния радиатор който е затворен във тялото на парното. Едва ли някой е видял, че от там има теч на хладилен реагент ( Фреон не е правилно да се нарича). За да имаш проблем с вътрешната пита трябва да си я пробил умишлено .
    Най-вероятно имаш проблем с външното тяло - кондензатора. Проблемите при него идват от това, че в него се набиват много малки камъчета и зимата солта и лугата направо разказват играта на алуминия. Това поражда изтъняване на метала и почвата на множество микропукнатини.
    Използването на добавката няма да ти помогне много. Просто само ще си дадеш парите. 300 гр. не е голяма загуба ако говорим за зимните месеци. Климатиците губят повече хладилен реагент през студените месеци.
    Имай предвид, че доста често климатиците губят реагент и от уплътненията на връзките и семеринга на компресора.
    Моето мнение е да го заредиш така както си е и да се замислиш за нов външен радиатор.
    Alfa 75 2.5 QV
    Alfa 147 1.9JTD face

    Comment


    • #3
      Благодаря за споделеното мнение. За тези добавки като цяло няма почти нищо написано и никой познат не се е осмелил да ги опита.

      Миналата година смениха доста уплътнения, семеринга на компресора също, излезе ми сериозна цифра. Сега усетих, че не работи както преди. Майстора го провери и ми показа една тръба, която светеше зелено и идвала от радиатора, който се намира някъде зад жабката. Той струва 750 лв. и няма шанс да го купя

      Най - евтино ще е само да го допълня, пък дано издържи до септември.
      Alfa 156, 1.9 JTD, 1999

      Comment


      • #4
        Тази тръба закоято говориш наистина е на евапоратора. Много рядко се случва там да има проблем, но явно ти си изтеглил късата сламка . Цената наистина е доста висока.
        Вариант е да си намериш някоя втора употреба. Из форума се продават доста коли на части.
        Alfa 75 2.5 QV
        Alfa 147 1.9JTD face

        Comment


        • #5
          Таа....никой ли не е опитвал с тия добавки?...Стават ли за нещо.....ще е от полза за много хора.
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #6
            Аз до колкото знам.. Тия добавки само за малко вършат работа след това става лошо с климатичната система заради тях...
            Алфа Ромео 156 1.6 (120 hp) Старата генерация

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщение
              Здравей колега,
              Незнам в какъв сервиз си ходил, но малко теория първо
              Евапоратора или т.нар. радиатор изпарител е вътрешния радиатор който е затворен във тялото на парното. Едва ли някой е видял, че от там има теч на хладилен реагент ( Фреон не е правилно да се нарича). За да имаш проблем с вътрешната пита трябва да си я пробил умишлено .
              Най-вероятно имаш проблем с външното тяло - кондензатора. Проблемите при него идват от това, че в него се набиват много малки камъчета и зимата солта и лугата направо разказват играта на алуминия. Това поражда изтъняване на метала и почвата на множество микропукнатини.
              Използването на добавката няма да ти помогне много. Просто само ще си дадеш парите. 300 гр. не е голяма загуба ако говорим за зимните месеци. Климатиците губят повече хладилен реагент през студените месеци.
              Имай предвид, че доста често климатиците губят реагент и от уплътненията на връзките и семеринга на компресора.
              Моето мнение е да го заредиш така както си е и да се замислиш за нов външен радиатор.
              Колега само не разбрах защо не е правилно Фреона да се нарича Фреон. Той може да се губи от всеки един елемент от системата и не виждам защо колегата след като са му го светнали просто не си смени повредения със здрав втора употреба и да се радва на колата
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                Колега само не разбрах защо не е правилно Фреона да се нарича Фреон. Той може да се губи от всеки един елемент от системата и не виждам защо колегата след като са му го светнали просто не си смени повредения със здрав втора употреба и да се радва на колата
                Хладилен агент може да бъде не само фреон - амоняк, СО2, комбинация от фреони и т.н.
                Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                  Хладилен агент може да бъде не само фреон - амоняк, СО2, комбинация от фреони и т.н.
                  Принципно да, но в колите слагат фреон. И няма нищо неправилно да го наричаш така.
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #10
                    Фреон се нарича съединението CFCl3 - което е фреон 11 и CF2Cl2 - кето е фреон 12. От преди десетина години обаче заради това, че хлорните молекули на фреона разгонват фамилията на озона, тези фреони не се произвеждат и не зе използват. Заменени са с хладилни реагенти които имат подобни свойства но не съдържат хлорни молекули, затова немогат да се наричат фреони, а се наричат хладилни реагенти. За автомобилите в частност се използва R134A, който е заместител на стария фреон 12.
                    Alfa 75 2.5 QV
                    Alfa 147 1.9JTD face

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mrwrong Покажи съобщение
                      а се наричат хладилни реагенти
                      Извинявай за поправката - хладилни агенти
                      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                      ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от rossenvn Покажи съобщение
                        Извинявай за поправката - хладилни агенти
                        Абсолютно си прав. Бирата от мен. ( важното е да е студена )
                        Alfa 75 2.5 QV
                        Alfa 147 1.9JTD face

                        Comment


                        • #13
                          Пробвах с добавката. Мненията бяха различни, но никой не бе опитвал, интересно ми бе и ето резултата след 10 дни.

                          Майстора каза, че теч не забелязва, там където преди е било оцветено, сега вече е избледняло.

                          Днес обаче усетих, че не духа задоволително и изненадата бе запушен дехидратор. Обяснено ми бе, че в него вероянтно е имало влага и при контакт с добавката го е затиснала.

                          Ще го сменя, само се колебая дали след като изтегли хладилния реагент, който е примесен с добавката, да се зареди с чист, за да не стане пак фал с дехидратора и да вадя нови пари, че взе малко да ми писва.

                          За конкретен резултат още е рано да се говори, ще го наблюдавам и ще поствам резултата, поне опита да е полезен за някой, който има подобен проблем.
                          Alfa 156, 1.9 JTD, 1999

                          Comment


                          • #14
                            колега този проблем с запушването можеше и да не се случи ако последните 5-6 мин преди да спреш спираш климатика и пуснеш вентилатора в купето на мах. Това го препоръчват и за намаляване на лошите миризми

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ilya75 Покажи съобщение
                              колега този проблем с запушването можеше и да не се случи ако последните 5-6 мин преди да спреш спираш климатика и пуснеш вентилатора в купето на мах. Това го препоръчват и за намаляване на лошите миризми
                              Това можеш ли да го обясниш?
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Ti - "новата" - 150 млади кончета и едно дърто магаре зад волана
                              ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD - червен трактор - 105 одъртели коня и 1 кьопаво магаре зад волана

                              Comment

                              Working...
                              X